Högskoleuppdatering

Nu har jag klarat av en delkurs på terminen utan större missöden.

Från allra första början i delkurs två har det dock krånglat, nu har hörselslingan sedan två föreläsningar tillbaka helt slutat fungera.

Underbart, jag hör föreläsningarna om jag sitter längst fram, inte antecknar och tittat på läraren konstant. Att höra frågorna i klassrummet kan jag som alltid bara glömma.

Så, om slingan inte fungerar så måste jag ju få den lagad. Detta visade sig också innehålla vissa svårigheter då handikappsamordnaren är på semester. Och inte informerar om vem jag ska kontakta istället. Underbart!

Så nu håller jag på egen hand på att försöka boka teckenspråkstolk till på fredag, trots att jag aldrig använt det tidigare på egen hand. Men jag vill kunna delta på seminariet!

Så, nu kära vänner får ni alla hålla tummarna för att jag för det första får tolk, och för det andra förstår vad tolken tecknar…

~ av litensak på mars 4, 2010.

 
