Västtragik

Borås tidning skriver om två personer i permobil som blev nekade att åka tillsammans på spårvagnen och den ena personen uppmanades att kliva av innan spårvagnen kunde fortsätta.

Tack och lov fick personerna stöd av sina medtrafikanter som stannade kvar tills polisen kom till platsen. Det hela slutade med stor förseningar i trafiken och att resterande trafikanter klev av. De två personerna i permobilerna blev tillslut körda till den station de skulle till.

Läs mer om vad Västtrafik säger i artikeln.

Jag tycker det är starkt av paret att stanna på spårvagnen och vänta ända tills poliserna dök upp. Det är inte alla som orkar ta den kampen och drömläget skulle ju vara att den inte behövde föras heller.

Kolla också in Västtragik en hemsida en av de utsatta driver för att informera om den diskriminering Västtrafik utsätter personer med funktionsnedsättning för.

Jag har själv skrivit tidigare om västtrafiks dåliga högtalarsystem som gjorde det helt omöjligt för mig att höra vilken station jag befann mig vid. Inte jättekul när man bara är på besök och absolut inte hittar.

~ av litensak på januari 14, 2010.

 
