Högskolor och hörselslingor

Nu när jag fått besked om tid och plats för mitt upprop så väntar jag spänt för att få se om jag får höra när jag blir uppropad eller ej.

Har nu anmält att jag vill ha hörselslinga, kollat mitt schema mot var det finns fasta slingor (ska vistas i en sal med fasta slingor två pass!) och förstått att när det inte finns en fast slinga så får jag låna en bärbar. Än så länge allt gott. (Förhoppningsvis fungerar den också.)

En sak som förbryllar mig dock är att det enbart finns två bärbara mikrofoner (och få salar med fasta slingor i). Alltså kan skolan inte ha haft mer än två hörselskadade elever samtidigt som använder slinga.. Så få är vi väl inte?

Imorgon blir första mötet med handikappsamordnaren. Bara ordet gör mig allergisk..

~ av litensak på januari 11, 2010.

 
